utorok 26. augusta 2014

Cesta a obzeranie

Väčšina študentov ktorí idú na Erasmus idú lietadlom, alebo autobusom (hlavne student agency). V tomto som výnimkou - rodičia sa rozhodli, že mi spravia 1 300 kilometrový odvoz do Tartu. Popri tom si však prejdú známe pobaltské mestečká. A tak som sa nejaký čas zdržal v Poľsku a v Lotyšsku.





Náš prvý deň bol priam príšerne dlhý. Nečudo, veď sme vstávali o štvrtej ráno a o piatej sme už veselo trielili naloženým autom z Martina. Naše zastávky boli obmedzené hlavne na biologické potreby, takže sme sa počas cesty nikde poriadne nezastavili. Po približne 750 najazdených kilometroch sme dorazili do mesta Suwalki a po rýchlom ubytovaní sme sa vybrali toto 70-tisícové mestečko preskúmať.Na prvý pohľad mi bolo jasné, že Poliaci sú katolícki založení - človek len tak často nevidí jeden kostol vedľa druhého. Ľudia boli príjemne naladení - možno preto, že bola sobota. Po dlhšej prechádzke na mňa Suwalki zapôsobilo ako tiché, zelené mestečko, ktoré prebehlo nedávnou rekonštrukciou. Večer som šiel spať s domnením, že dospím zameškané.

námestie s fontánou v Suwalki


No druhý deň sme však vstávali už okolo piatej ráno, takže sa nepríjemné skoré vstávanie odrazilo na mojej nálade. Okrem toho bolo daždivé počasie, čo mi moju náladu nezlepšilo. Po raňajkách sme nasadli do auta a trielili do Litvy (Lithuania, LT). Naším prvým cieľom bolo mesto Trakai, v ktorom sa nachádzal pekný tehlový hrad. Zaujímavé na ňom je, že sa nachádza na ostrove (ktorý je na jazere Galvė) vo vnútrozemí.

hrad Trakai

Po výdatnej prechádzke sme pokračovali do hlavného mesta Litvy - Vilnius, kde sme mali rezervované ubytovanie. Keď sme sa ubytovali, tak sme okolo druhej (za výdatného dažďa) vyrazili do mesta obzrieť zaujímavé pamiatky.


Vilnius

Ďalší, v poradí už tretí deň sme konečne prišli do Tartu. V ten deň sme veľa toho nestihli - akurát sme prešli cez celé Lotyšsko (Latvia, LV), vyšli na najvyššiu horu pobaltia, ktorá sa nachádzala v Estónsku s neuveriteľnou výškou 318 m.n.m a ubytovali sa - je na internáte a rodičia na priváte.
Suur munamägi, Veľká vaječná hora
neustály dážď
Dnes sme sa vybrali na obhliadku mesta.
Tartu má obrovské množstvo sôch známych osobností, takže veľa zaujímavých miest bolo odkazovaných na sochy O. Wilde, generála Barclay a (pre nás neznámych) Estónskych mudrcov.




otec a syn


Toto mesto má tiež peknú radnicu, okolo 12 divadiel, nádhernú botanickú záhradu s jazierkom, dva mosty (anjelský a diabolský),šikmý dom a zvyšky starej katedrály, z ktorej je časť prerobená na múzeum (ostatná časť je v pôvodnom stave). Bola to pekná prechádzka a určite by bola o čosi lepšia, keby zase väčšinu dňa nepršalo.



Večer prišla rozlúčka s rodičmi, ktorí zajtra ráno odchádzajú do hlavného mesta Estónska - Talinn a potom do Helsiniek (Fínsko).
Ja zas ráno idem na uvítací týždeň, čo je stretnutie s ostatnými "erasmákmi" a mojím tutorom - človekom z Estónska, na ktorého sa mám obrátiť, ak budem mať nejaké otázky alebo budem potrebovať pomôcť.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára