utorok 2. septembra 2014

Škola volá

Povedal by som, že môj prvý deň v škole v Tartu bol úplne iný ako ten pred pätnástimi rokmi. Nešiel som do školy ráno, ale poobede, bol som sám, pred školou nebolo nijaké privítanie a nikto mi sám od seba nevenoval pozornosť.


diabolský most - a za ním ešte horšia škola
Na fakulte matematiky a informatiky sa nachádza šatňa s vrátnicou (niečo také by mohli urobiť aj v Brne), menza (aj tú by mohli spraviť) s každodennou ponukou nejakého mäsa, potom zopár prednáškových hál a veľké množstvo malých učebien. Miestnosť, v ktorej som mal hodinu, mala drevené lavice, tabuľu a projektor - ako za starých čias.
Prvá hodina bola celkom fajn, mal som ju s Indom o mobilných aplikáciach. Občas som sa síce strácal, pretože jeho angličtina nebola úplne čistá. Avšak, vysvetľoval veľmi dobre, čomu som rád, pretože mám s ním tri predmety (všetky o veciach spojených s mobilmi). 

Po bol pondelok. Večer sme mali oficiálne privítanie v miestnej katedrále prerobenej na múzeum, spojené s občerstvením. Následne sa na internáte konala akcia, ktorá sa potom presunula do mesta (aby nebol problém s nočným kľudom).

Dnes som bol na krytej tržnici, nakúpiť zeleninu a syr. A (vynikajúcu) klobásu. A čaj. Vlastne by som tam mohol kúpiť takmer všetko. Prikladám pár fotiek:
veľký výber čajov

tržnica sa nachádza v historickej budove


stánky
Najvtipnejšie je, keď sa snažím s niekým komunikovať - zistiť aký je to čaj, aké majú druhy mäsa, atď. Väčšina predávajúcich sú domáci estónci, ktorý vedia málo po rusky a ešte menej po estónsky. A tak keď mi predavačka na moju otázku či vie po anglicky alebo po rusky podala nejakú knižku, radšej som si zobral prvý čaj ktorý mi ponúkla (nie je až taký zlý). Okrem toho celý týždeň pijeme iba zelené čaje, takže menšia zmena mi prišla vhod. poobede sme išli do jedného z najväčších supermarketov, zvaný Lõunakeskus. Je to trochu ďalej od centra mesta, tak sme tam išli bezplatným autobusom, ktorý tam jazdí (približne) každých tridsať minút. Dúfam, že mám zásoby aspoň na týždeň.



Zajtra začínam hodinou estónčiny, tak snáď sa už nabudúce dorozumiem bez problémov.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára